Belediye Meclisinin 2025 Yılı Haziran Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: İlçemizde Yeni Yapılacak Bina Girişlerinin Değiştirilmesine Ait Talebin Değerlendirilmesi.
Karar: İlçemizde yeni yapılacak bina girişlerinin değiştirilmesine ait talep konusu görüşmeye açıldı. Meclis ve Belediye Başkanı talep doğrultusunda açıklamalarda bulundu ve talep konusuna ait dilekçenin bulunduğunu söyledi ve dilekçe okundu. Meclis başkanı toplantıda hazır bulunan İmar Komisyonu ve diğer üyelere dilekçede belirtilen yol cephesi 15 Metre ve altındaki parsellerde bina girişinin yan bahçe mesafesi içerisinden yapılması isteğine ait görüş ve önerileri sordu. Üyelerden Mehmet Ali BABA söz alarak yapmış olduğu açıklamada talep konusunun İmar Kanunu ve Yönetmelikleri çerçevesinde İmar Komisyonu tarafından incelenmesini ve inceleme sonucunda hazırlanacak rapor doğrultusunda yeniden değerlendirilmesini teklif ediyorum dedi.
Meclis ve Belediye Başkanı Meclis Üyesi M. Ali BABA’nın teklifini oylamaya sundu. Oylama sonucunda gündem maddesi talebin İmar Komisyonuna havale edilmesine ve imar komisyonu tarafından hazırlanacak rapor içeriğine göre yeniden değerlendirilmek üzere gündem maddesinin Temmuz Ayı toplantısında görüşülmek üzere ertelenmesine oy birliği ile karar verildi
Kararın Konusu: Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nün Şavşat Belediyesi İktisadi İşletmesi Efkar Tepesi Sosyal Tesisi’nde Hizmete Sunulacak İçecek ve Yiyeceklerin Satış Bedellerinin Belirlenmesine Ait Raporları.
Karar: Destek Hizmetleri Müdürlüğünce hazırlanarak Meclise sunulan Şavşat Belediyesi İktisadi İşletmesi Efkâr Tepesi Sosyal Tesisinde hizmete sunulacak içecek ve yiyeceklerin satış bedellerinin belirlenmesine ait rapor okundu ve gündem maddesi konu görüşmeye açıldı.
Belediye Meclisi’nin 07.05.2024 tarih ve 28 Sayılı Kararı gereği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan alınan Bütçe İçi İşletme kurma izni ile Belediyemiz tarafından İktisadi ve Sosyal Tesislerin İşletilmesi kapsamında Belediyemiz tarafından işletilmesine karar verilen Şavşat Belediyesi İktisadi işletmesi Efkar Tepesi Sosyal Tesisinde halkın hizmetine sunulacak olan içecek ve yiyeceklerin 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 97. Maddesi gereği harç ve katılım payı yapılamayacak konular dışında yer aldığından içecek ve yiyecek bedellerinin belirlenmesine ait Belediye Meclisi tarafından yapılan müzakereler sonucunda;
Şavşat Belediyesi İktisadi İşletmesi Efkar Tepesi Sosyal Tesisinde satışa sunulacak olan ve Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından Meclis’e sunulan raporda belirtilen yiyecek ve içeceklerin piyasa araştırması sonucunda belirlenen ücretler üzerinden tutanakta kayıt altına alındığı gibi ücretlendirilerek ürünlerin maliyetinde meydana gelebilecek ani fiyat değişimleri ve satış fiyatının alış fiyatının altına düşmesi veya yükselmesi durumunda yeni tarife düzenleninceye kadar Şavşat Belediyesi İktisadi İşletmesi Efkar Tepesi Sosyal Tesisi İşletmesinden sorumlu olan Destek Hizmetleri Müdürlüğü’ne %20’ye kadar fiyat artırma ve düşürme yetkisi verilmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: İtfaiye Amirliği’nin İtfaiye Hizmetleri Gelir Tarifelerinde Güncelleme Yapılmasına Ait Raporları.
Karar: İtfaiye Amirliğinin itfaiye hizmetlerine ait gelir tarifelerinin güncellenmesine ait raporları okundu ve gündem maddesi konu görüşmeye açıldı ve Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih ve 50 sayılı Kararı ile 2025 Yılında uygulanmak üzere belirlenen itfaiye hizmetleri gelir tarifeleri incelemeye alındı. Tarifeler üzerinde yapılan değerlendirmeler sonucunda itfaiye hizmetlerine ait diğer gelir tarifeleri aynı kalmak üzere; İtfaiye raporu düzenlenmesi talebi ile Belediyemize yapılan müracaatlar sonucu itfaiye Amirliği tarafından mücavir alan içi ve dışı düzenlenecek itfaiye raporları gelir tarifesinin meclisim tarafından yapılan müzakereleri sonucunda;
Mücavir alan içerisinde:
Rapor düzenlenecek alanın m2 başına 29,00TL.
Mücavir Alan Dışında:
Rapor düzenlenecek alanın m2 başına 200,00TL.
10 Km’ye kadar km başına 200TL.
10 Km‘den sonra ise km başına 100,00 TL ilave edilmesi yönünde gelir tarifesi belirlenmesine ve uygulamanın karar tarihinden itibaren geçerli olmasına Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Belediye Meclisinin 2025 Yılı Temmuz Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1.oturumudur.
Kararın Konusu: İlçemizde Yeni Yapılacak Bina Girişlerinin Değiştirilmesine Ait İmar Komisyonunun Raporları.
Karar: Haziran Ayı Meclis toplantısında görüşülerek İmar Komisyonuna havale edilen İlçemizde yeni yapılacak bina girişlerinin değiştirilmesine ait talebin değerlendirilmesi konusu görüşmeye açıldı. İmar Komisyonu tarafından hazırlanarak Meclise sunulan rapor okundu.
İlçemiz sınırları içerisinde yeni yapılacak olan binalarda Parsel Yol Cephesi 15 Metrenin altında olan arsalar için bina girişinin yan cepheden verilmesi için yan bahçe çekme mesafesi içerisinde kalabilecek en fazla 150cm. açık çıkma (sadece yoldan bina girişine kadar) yapılması yönündeki değişiklik İmar Komisyonu tarafından hazırlanan Meclise sunulan rapor içeriğine göre Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler ve oylama sonucunda oy birliği ile kabul edildi.
Kararın Konusu: Belediyemiz Dolmuş Hattı Şoförlerinin Dolmuş Ücretlerinin Güncellenmesine Ait Dilekçeleri.
Karar: Belediyemiz Dolmuş Hattı Şoförlerinin dolmuş ücretlerinin güncellenmesine ait dilekçeleri okundu ve görüşmeye açıldı.
Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler ve oylama sonucunda; Çevre İl ve ilçelerdeki dolmuş ücretleri ile dolmuşların Bahçecik Afet konutları, Köprüyaka Köyü Sanayi Mevkii ve Yavuzköy Toroslu Kaya mevkiine kadar yolcu taşıması yönündeki Belediyemize yapılan müracaatların çözümü noktasında İlçe Trafik Komisyonu tarafından karar alınıp alınamayacağı konularında gerekli araştırmaların yapılması ve rapor hazırlanması bakımından araştırma komisyonu olarak Hafız YILMAZ ve Fatih TURAN’ın seçilmelerine ve gündem maddesi içeriğinin bir sonraki Meclis Toplantısında görüşülmesine oy birliği ile karar verildi.
Belediye Meclisinin 31.07.2025 Tarihli Olağanüstü Toplantısının 1. birleşiminin 1.oturumudur.
Kararın Konusu: Samsun Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nın Cenaze Aracı Talebi konulu Yazıları.
Karar: Belediyemizin 03.06.2025 tarih ve 6881 Sayılı yazımıza cevaben Samsun Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nın 03.07.2025 tarih ve 369323 Sayılı Cenaze Aracı Talebi Konulu yazıları okundu ve yazı içeriği görüşmeye açıldı.
Meclisimiz tarafından yazı içeriğine göre yapılan değerlendirmeler sonucunda; Belediyemiz tarafından Samsun Büyükşehir Belediye Başkanlığına yazılan 03.06.2025 tarih ve 6881 Sayılı yazımızdaki talebimiz üzerine Samsun Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nın 03.07.2025 tarih ve 369323 Sayılı yazıları ekindeki 20.06.2025 tarih ve 290 sayılı Meclis Kararı gereği Belediyemiz Cenaze hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelsiz olarak hibesi ve devri uygun görülen 55 SM 593 Plakalı 2013 Model DM08432-NM0XXXTTFXDM08432 Motor ve Şase numaralı FORD TRANSİT Cenaze aracının bedelsiz hibe olarak kabul edilmesine, Araç teslim alındığında Belediyemiz demirbaşına kayıt edilmesine ve kamu hizmetine tahsis edilmesine ve haczedilemez kararının alınmasına ,aracın Belediyemiz adına teslim alınması için hibe ve devir sırasında gerekli olacak her türlü bilgi ve belgeleri imzalamak, tescil, plaka ve ARTES işlemlerinin yapılması ve her türlü resmi işlemleri yürütmek üzere 17263496952 TC. Kimlik numaralı Belediyemiz Şoförü Emek ORAL’ın yetkilendirilmesine Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Temmuz Ayı Toplantısında görüşülen ve komisyona havale edilen dolmuş ücretlerinin belirlenmesi ile dolmuşların yolcu taşıma güzergahlarının uzatılmasına ait Belediyemiz Dolmuş Hattı Şoförlerinin dilekçeleri.
Karar: Gündemin 2. Maddesinde yer alan Belediyemiz Dolmuş Hattı Şoförlerinin dolmuş ücretlerinin güncellenmesine ait 23.06.2025 tarih ve 1234 sayılı dilekçeleri ve dolmuş hatlarının yolcu taşıma güzergahlarının uzatılması talepli 16.07.2025 tarih ve 1420 sayılı dilekçeleri ile Temmuz Ayı toplantısında her iki dilekçeye konu olan hususların araştırılması için kurulan komisyon üyelerinin raporları okundu. Meclisimiz tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda komisyon raporunda teklif edildiği gibi; Belediyemiz dolmuş hatlarının yolcu taşıma ücretlerinin:
Öğrenci Yolcu Taşıma Ücretinin: 15,00 TL,
Sivil Yolcu Taşıma Ücretinin: 25,00 TL olarak belirlenmesine ve uygulamaya konulmasına
Ayrıca Belediyemiz dolmuş hattı şoförlerinin dolmuş hatlarının yolcu taşıma güzergahlarının uzatılması talebi ile yapılan değerlendirme sonucunda;
Dolmuşlarının mücavir alan dışında yer alan Bahçecik Afet konutları, Köprüyaka Köyü Sanayi Mevkii ve Toroslu Kaya mevkiine kadar yolcu taşınmasına izin verilmesi ve güzergaha ilave edilmesi yönündeki dolmuş hattı şoförleri ile güzergaha ilave edilmesi istenilen bölgelerdeki esnaf ve vatandaşlardan gelen talepler ve yaşanan mağduriyetler doğrultusunda İlçe Trafik Komisyonu tarafından değerlendirme yapılmasına ve olumlu yönde alınan iş bu kararın Kaymakamlık Makamına sunulmasına, Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Belediye Meclisinin 2025 Yılı Eylül Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: Trafik Önlemleri Kapsamında Meclis kararı İle Belirlenen Ticari Amaçlı Yük Boşaltılma Güzergahlarının Güncellenmesine Ait Zabıta Amirliğinin Raporları.
Karar: Zabıta Amirliği’nin raporları ile Belediye Meclisi’nin 01.11.2024 tarih, 50 Sayılı kararı ile belirlenen ve yürürlükte olan şehir içerisinde ticari amaçlı yük boşaltma güzergah ve saatlerinin ilçenin trafik sorununun çözümü noktasında yapılan inceleme ve değerlendirmesi sonucu, Güzergahların aşağıda belirtildiği gibi görüşülerek;
Şehir İçerisinde Yük Boşaltma:
Belirtilen gün ve saatler dışında ticari amaçlı olarak:
Yük boşaltanlardan 1.000,00 TL. İşgal harcı
Yük Kabul edenlerden 1.000,00 TL. İşgal Harcı
Ayrıca; Hafta Pazar günleri dışında sebze, meyve vb. gıda ve diğer malzeme satışı için ilçe dışından gelen satıcıların Ardahan Yolu üzeri terminal girişindeki alanı kullanmak şartıyla, zabıta tarafından gösterilecek yerde satış yapanlardan 650,00TL.işgal harcının tahsiline, Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Belediyemizin Yatırım ve Cari harcamalarında Kullanılmak üzere İller Bankası A.Ş’den Nakit kredi Kullanılması ve Yetkilendirme Yapılması.
Karar: Belediyemizin yatırım ve cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankası A.Ş’den nakit kredi kullanılması ve Belediye Başkanına yetki verilmesi konusu görüşmeye açıldı. Meclis Başkanı kredi ihtiyacına ait açıklamalarda bulundu.
Yapılan müzakereler sonucunda; Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’ın teklifi olan, Belediyemizin Yatırım ve cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankası A.Ş den 15.000.000,00TL. miktarında nakit kredi kullanımı ile ilgili CHP gurubundan Onur ÇELİK, Taner TEMİZ, Fatih TURAN ve Tuncay ALTUN’un kredi faizinden dolayı belirttikleri karşı oyları ve diğer meclis üyeleri Oktay YILMAZ, Serpil YOKUŞ, Hafız YILMAZ, Erdoğan YAZAR, M.Ali BABA ve Belediye Başkanı Durmuş AYDI’ın ise kredi kullanılması yönündeki uygun görüşleri ile yapılan oylama sonucunda;
Belediyemizin yatırım ve cari harcamalarında kullanılmak üzere ihtiyacı olan 15.000.000,00 TL. nakit kredinin İller Bankası A.Ş'den kullanımına ait tüm yetkilerin Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’a verilmesine ve 213 Sayılı Vergi Usul Kanununa göre borçlanma izni alınmasına oy çokluğu ile karar verildi.
Belediye Meclisinin 2025 Yılı Ekim Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: 2026-2027-2028 Yılları Bütçe Tasarılarının Görüşülmesi.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 61.maddesi gereği bir önceki yılın hesapları ve birimlerden alınan bilgiler doğrultusunda Mali Hizmetler Müdürlüğü tarafından hazırlanan 2026-2027 ve 2028 Yılları Bütçe Tasarıları ve eklerinin Belediye Kanunu’nun 34 ve 62. Maddeleri gereğince Belediye Encümeninde görüşülerek Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Usul Yönetmeliğinin 26.Maddesi kapsamında Meclisin Bilgisine sunulduğu görüldü ve incelemeye alındı. Belediye Encümeninin 26.08.2025 tarih ve 31 sayılı kararı ile ;
2026 Yılı Tahmini Gelir ve Gider Bütçesi: 226.902.598,48 TL.
2027 Yılı Tahmini Gelir ve Gider Bütçesi: 334.728.897,88 TL.
2028 Yılı Tahmini Gelir ve Gider Bütçesi: 502.093.346,95 TL.
olarak tahmin edildiği incelendi.
Meclis Başkan Vekili meclis üyelerinin teklifi doğrultusunda Bütçe tasarılarının Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesini oylamaya sundu. Yapılan oylama sonucunda 2026-2027 ve 2028 Yılı Gelir-Gider Bütçe Tasarılarının Plan ve Bütçe Komisyonu tarafından incelenerek, hazırlanacak raporlar doğrultusunda Kasım Ayı toplantısında görüşülmek üzere ertelenmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: 2026 Yılı Gelir Tarifelerinin Görüşülmesi.
Karar: Belediye Meclisinin 01.11.2024 tarih 50 Sayılı ve 04.06.2024 tarih ve 34 sayılı kararları gereği 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu gereğince 2024 Yılında uygulanan gelir tarifeleri ve ücrete tabi gelirler Meclis tarafından incelemeye alındı. 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 96 Maddesi ve Bakanlar Kurulu Kararlarınca Maliye Bakanlığınca belirlenen ve Resmi Gazetelerde yayımlanan gelir tarife oranları 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 97 Maddesi gereğince görüşmeye açıldı.
Belediyemiz tarafından uygulanmakta olan gelir tarifeleri ve ücrete tabi gelir kalemlerinde diğer belediyelere göre farklılıkların bulunduğu, Belediyemizin bütçe imkânları göz önüne alındığında 2026 Yılında uygulanacak gelir tarifeleri üzerinde detaylı çalışma yapılmasının gerektiği, Komisyon kurulmasını ve gelir tarifelerinin komisyon tarafından incelemeye alınarak Kasım Ayı toplantısında görüşülmek üzere ertelenmesinin uygun olacağı yönünde yapılan müzakereler sonucunda, 2026 Yılı gelir tarifelerinin ve ücrete tabi diğer gelirlerin Meclis Başkanı tarafından yapılan oylaması sonucunda; Oktay YILMAZ, M.Ali BABA ve Onur ÇELİK ten komisyon oluşturulmasına ve oluşan komisyon tarafından hazırlanacak raporlara göre 2026 Yılı gelir tarifelerinin 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 96 ve 97 Maddeleri gereğince Kasım Ayı toplantısında görüşülmek üzere ertelenmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Memur ve Sözleşmeli Personel Performans Değerlendirme Yönetmeliğinin Görüşülmesi.
Karar: Meclis Başkanı Gündem Maddesi hakkında açıklamalarda bulundu. Belediyemiz bünyesinde görev yapmakta olan memur ve sözleşmeli personelin performanslarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amacıyla Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından hazırlanarak meclise sunulan; “Şavşat Belediyesi Memur ve Sözleşmeli Personel Performans Değerlendirme Yönetmeliği”nin 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18. maddesi gereğince görüşülmesi konusu görüşmeye açıldı.
Memur ve Sözleşmeli Personel Performans Değerlendirme Yönetmeliğinin maddeleri üzerinde yapılan müzakereler sonucunda Meclise sunulan yönetmeliğin detaylı olarak incelenmesi ve Kasım Ayı toplantısında görüşülmek üzere ertelenmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Yeni Terminal Alanında Yapılacak Olan Asansör yapımına Karşılık Geçit hakkı verilmesi.
Karar: Meclis Başkanı Belediyemiz Yeni Terminal alanında yapılacak asansör yapımına karşılık geçit hakkı verilmesi konusuna ait açıklamalarda bulundu ve gündem maddesi görüşmeye açıldı.
136 ada 25 parsel üzerinde yapılan ve çevre düzenlemeleri devam eden Belediyemize ait Yeni Terminale şehir bağlantısı yapılabilmesi bakımından ihitiyaç heline gelen ve yapılmasına karar verilen asansör mecburiyetinden dolayı;
136 ada 27 parsel üzerinde yapımı devam eden bina maliklerinin yapı müteahhidi olan POLİPA KAĞIT SANAYİ VE TİC.LTD.ŞTİ ile Belediyemiz arasında karşılıklı olarak 01.10.2025 tarihinde 12 Madde olarak imzalanan İş Yapım Sözleşmesi Karşılığı İntifa ve Geçit Hakkı Verilmesi yönündeki karara ekli sözleşme huzurda okundu ve yine karara ekli açık alan asansör planı incelemeye alındı.
Belediyemize ait 136 Ada 26 Parsel üzerinde ve karara ekli planda gösterilen alanda asansör kulesi ve asansör geçit köprüsü inşaat ve imalatı yapımı karşılığında 136 Ada 27 Parsel Maliklerine İntifa ve Geçit Hakkı Verilmesi konusuna ait yapılan müzakereler ve oylama sonucunda;
Terminale şehir bağlantısı için yapılma mecburiyeti doğan ve 136 Ada 26 Parsel üzerinde yapılacak asansörün 136 ada 27 parsel bina malikleri ile ortak kullanılması bakımından asansör kulesi ve asansör köprüsü yapım işi sözleşmesi karşılığı intifa ve geçit hakkı verme yetkisinin Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’a verilmesine oy birliği ile karar verildi.
Meclis ve Belediye Başkanı Durmuş AYDIN Meclis gündeminde yer alan maddelerin görüşülmesinin tamamlandığını söyledi ve Kasım Ayı Toplantısının yapılacağı 04.11.2025 tarihinde görüşmek üzere oturuma son verildi.
Belediye Meclisinin 2025 Yılı Mayıs Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: 2024 Yılı Kesin Hesabının Görüşülmesi.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 64..Maddesi ve Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Usul Yönetmeliği’nin 40. Maddesinin 1. Fıkrası gereğince hazırlanan ve Belediye Encümeninin 29.04.2025 tarih ve 12 Sayılı kararı ile 5393 Sayılı belediye Kanunu’nun 34/a maddesi gereğince görüşülerek Meclis’e sunulan 2024 Yılı Kesin Hesabı Mali Hizmetler Müdürlüğünden gelen şekli ile görüşmeye açıldı. Meclise sunulan 2024 Yılı Kesin Hesap Cetvelleri ve ekleri üzerinde yapılan müzakereler sonrasında Meclis Başkanı Kesin Hesabı oylamaya sundu. 2024 Yılı Kesin Hesabı CHP gurubunun karşı oyları ile oylanması sonucunda 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 64.Maddesi ve Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Usul Yönetmeliği’nin 40. Maddesi ile 5393 Sayılı belediye Kanunu’nun 34/a maddesi gereğince oy çokluğu ile kabul edildi.
Kararın Konusu: Yeniköy Mahallesi Eski Hastane alanı Dr. İsrafil Kışla Parkının Ticaret ve Konut Alanına dönüştürülmesine ait imar planı değişikliğinin görüşülmesi.
Karar: Yeniköy Mahallesi Eski Hastane alanı Dr. İsrafil KIŞLA Parkının Ticaret ve Konut Alanına Dönüştürülmesi ile ilgili İmar Planı Değişikliği yapılması konusuna ait belediyemiz tarafından plan değişikliğinin Artvin Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü Şehir Plancıları tarafından yapılması talepli yazımız üzerine Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından hazırlanarak yazı ekinde gönderilen Yeniköy Mahallesi 126 Ada 1 ve tescil harici (eski 126 Ada 2 Parsel) alanın “Tic+Konut” kullanımı, Emsal:5.00,Yençok:10 Kat olarak plan değişikliği yapılmasına ait yazılan yazılar ve hazırlanan raporlar okundu ve Artvin Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğünün yazıları ekindeki plan değişikliği incelemeye alındı.
Meclis üyelerinden gelen teklifler ve Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda tadilat planlarının İmar Komisyonuna havale edilerek incelenmesinin gerekli olduğu görüş birliği ile 09.05.2025 tarihinde ve saat 10:00’da 2. Birleşim toplantı yapılarak İmar Planı Değişikliğinin İmar Komisyonu raporları doğrultusunda yeniden değerlendirilmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Kadro iptal ve İhdası Yapılmasına Ait Gerekçe Raporunun Değerlendirilmesi.
Karar: Mevcut Memur kadroları üzerinde yapılan değerlendirme sonucunda değişiklik yapılması ihtiyaç haline gelen kadro iptal-ihdasına ait Başkanlıkça hazırlanarak Meclis’e sunulan gerekçe raporu okundu. Gerekçe raporu içeriği ve ekli değişiklik cetvelinin meclis üyeleri tarafından yapılan müzakereleri sonucunda, İhtiyaç duyulan ve gerekçe raporuna bağlanan ekli değişiklik cetvelinde belirtilen Kadro iptal ihdası yapılması konusunu Meclis Başkanı oylamaya sundu. Yapılan oylama sonucunda; Hizmetlerin verimli yürütülmesi ve kurumun ihtiyaçları doğrultusunda 1. Derecedeki Gelirler Müdürlüğü kadrosunun iptal edilerek 3. Derecede Gelirler Müdürlüğü kadrosunun ihdas edilmesi yönündeki değişikliğinin meclise sunulan şekilde kabul edilmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: İlçemizde geleceğe yönelik konut ihtiyacının karşılanması ve TOKİ alanlarının imar planına dahil edilmesi için İlave Revizyon İmar Planının yapılmasına ait İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün raporları.
Karar: İlçemizde geleceğe yönelik konut ihtiyacının karşılanması ve TOKİ alanlarının imar planına dahil edilmesi için İlave Revizyon İmar Planı Yapılmasına ait İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve meclise sunulan gerekçe raporu okundu ve gündem maddesi konu görüşmeye açıldı.
Belediyemizin İçişleri Bakanlığı Kontrolörler Başkanlığı tarafından yapılan Teftişi sonucu düzenlenen Denetim Raporu’nun 96. Maddesinde tavsiyeye değer görülen arsa ve konut üretimine ait ilgili maddedeki açıklamalar ve ilçemizde özellikle son aylarda yaşanan kira artışları ile kiralık daire bulunmaması yönünde Belediyemize yapılan şikâyetler doğrultusunda değerlendirme yapıldı.
İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün raporları ve Müfettiş raporundaki tavsiyelerin meclisimiz tarafından yapılan müzakereleri sonucunda, ortak görüş birliği ile gündem maddesi konunun çözümü noktasında İmar Komisyonu tarafından ilçe genelinde detaylı bir çalışma yapılmasına ve hazırlanacak raporlar doğrultusunda ilgili ve yetkili firmalarla görüşülerek Revizyon İmar Planı yaptırılmasına, Hazırlattırılacak Revizyon İmar Planlarının 3194 Sayılı İmar Kanunu’nun 18. Maddesi gereğince Belediye Meclisinde görüşülmek üzere İmar Komisyonu tarafından açıklamalı ve gerekçeli raporlar hazırlanmasına ve Meclis ‘e sunulmasına, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından İmar Komisyonu ile birlikte Revizyon İmar Planı yapım çalışmalarının başlatılmasına oy birliği ile karar verildi.
Belediye Meclisinin 2025 Yılı Ocak Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 25. Maddesi Gereğince Denetim Komisyonu Üyelerinin Seçimi.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 25. Maddesi ve Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği’nin 22 ve 23. maddeleri gereğince Belediyemizin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemlerinin denetimi için seçilmesi gereken Denetim Komisyonu seçimine ait hazırlanan mühürlü zarflar ve kağıtlar üyelere dağıtıldı. Mecliste grubu bulunan siyasi partiler oy dağılımına göre adaylarını gösterdiler ve gizli oylamaya geçildi. Yapılan Seçim sonuçlarına göre Denetim Komisyonu üyeliği için Oktay YILMAZ, M.Ali BABA ve Onur ÇELİK’in seçildikleri açıklandı ve yapılan müzakereler sonucunda seçim oy birliği ile kabul edildi.
Kararın Konusu: 2025 Yılı Kültür ve Sanat Festivalinin Uluslararası Düzeyde Yapılması, Tasarruf Genelgesi Kapsamında Bakanlıktan İzin Alınması ve Tarihinin Belirlenmesi.
Karar: İlçemizde 32 yıldır geleneksel olarak yapılmakta olan Şavşat Kültür ve Sanat Festivali’nin Uluslararası Cittaslow Birliği Üyeliğimiz, Cittaslow kriterleri ve ilçenin turizmi ve ekonomik açıdan gelişmesine faydaları dikkate alınarak, uluslararası düzeyde daha etkin ve verimli olarak yapılmasına, 2025 Yılı 32. Uluslararası Kültür ve Sanat Festivali’nin Ülkemiz ve İl dışında yaşayan gurbetçilerin ilçemizde tatilde bulunduğu zamana denk gelen 25-26-27 Temmuz 2025 tarihlerinde yapılmasına, Festival organizasyonu için komite oluşturulmasına ve çalışmaların uluslararası düzeyde başlatılmasına, Uluslararası Şavşat Kültür ve Sanat Festivali giderlerinde kullanılmak üzere Kültür ve Turizm Bakanlığından maddi yardım talebinde, Cumhurbaşkanlığı’nın 2024/7 Sayılı genelgelerinde belirtilen hükümler hilafına ortaya çıkabilecek zorunlu ihtiyaçların karşılanabilmesi bakımından ise Çevre şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından izin alınmasına, Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Zabıta ve İtfaiye Memurlarının 2025 Yılı Fazla Mesai Ücretlerinin Belirlenmesine Ait Gerekçe Raporu.
Karar: 2025 yılında Zabıta ve İtfaiye Memurlarına ödenecek olan fazla mesai ücretlerinin belirlenmesine ait gerekçe raporu okundu. Bütçe Kanunu’nun “K” Cetveli ve Belediye Kanunu’nun 51. maddesi gereğince Belediye ve Bağlı kuruluşlarda görevlerinin niteliği gereği 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak görev yapan Zabıta ve İtfaiye Memurlarına (Destek Hizmeti Yürüten Personel hariç) Belediye Meclisi Kararı gereği tespit edilen tutar” fazla çalışma ücreti” olarak maktuen ödenir denildiğinden; Belediyemiz Zabıta ve İtfaiye Memurlarına 2025 yılında ödenmek üzere Maliye Bakanlığı tarafından ilçe nüfusumuza göre belirlenen 1.689,00 TL fazla mesai ücretinin 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa Tabi olarak görev yapan Zabıta ve İtfaiye Memurlarına maktuen ödenmesine meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 32. Maddesi Gereğince Huzur Haklarının Belirlenmesine Ait Gerekçe Raporu.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 32. Maddesi Gereğince Meclis Başkan ve Üyelerine Meclis ve Komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için ödenecek huzur hakları tutarının belirlenmesine ait gerekçe raporu okundu. 5393 sayılı Belediye Kanunun 32 inci maddesi gereğince meclis başkan ve üyelerine, meclis ve komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için ödenecek huzur hakkı tutarının bu Kanunun 39 uncu maddesi uyarınca belediye başkanına ödenmekte olan aylık brüt ödeneğin günlük tutarının üçte birini geçmemek üzere meclis tarafından belirlenmesi ve yine aynı kanunun 49'uncu maddesi uyarınca; belediye meclis üyeleri arasından belediye başkan yardımcısı olarak görevlendirilen meclis üyelerine, belediye başkanına verilen ödeneğin 2/3’ünü aşmamak üzere belediye meclisi tarafından belirlenecek aylık ödenek verilmesi gerektiğinden; Kanun hükmü gereğince Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 39. ve 49. maddesinde belirtildiği oranlarda ödemelerin yapılmasına oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Mezarlıklar Müdürlüğü ve Gelirler Müdürlüğü Birimleri Görev ve Çalışma Esasları Yönetmeliklerinin Görüşülmesi.
Karar: Belediye Meclisinin 03.12.2024 tarih ve 54 Sayılı Kararı gereği Belediyemizin hizmet ihtiyaçları doğrultusunda Norm Kadro İlke ve Standartları Hakkındaki Kanun ve Yönetmelikler kapsamında ihdasları ile atama ve görevlendirmeleri yapılan birim müdürlüklerinin Çalışma ve Görev Esasları Yönetmeliklerinin görüşülmesine ait hazırlanarak Meclis’e sunulan rapor ve eki yönetmelikler okunarak görüşüldü. 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15. Maddesinin (b) bendine istinaden hazırlanan ve Meclis’e sunulan Temizlik İşleri Müdürlüğü ile Gelirler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Esasları Yönetmelikleri Meclis’e sunulduğu şekliyle 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 15. ve 18. Maddeleri gereğince kabul edilerek 3011 Sayılı Kanun kapsamında Belediyemiz web sayfasında ve ilan tahtasında ilan edildikten sonra yürürlüğe konulmasına meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: İktisadi İşletme Kapsamında Belediye Parkı İşletmesinde Satışa Sunulan Ürünlerin Fiyatlandırılması.
Karar: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan alınan Bütçe İçi İşletme kurma izni ile İktisadi ve Sosyal Tesislerin İşletilmesi kapsamında Belediyemiz tarafından işletilmekte olan Belediye Parkı’nda halkın hizmetine sunulan ve sunulmakta olan içecek ve yiyeceklerin 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 97. Maddesi gereği harç ve katılım payı yapılamayacak konular dışında yer aldığından içecek ve yiyecek bedellerinin belirlenmesine ait Meclis Üyesi Oktay YILMAZ’ın tutanakta kayıt altına alınan şerhine karşılık diğer üyelerin uygun görüşü ile yapılan değerlendirmeler sonucunda;
Belediye Parkında satışa sunulan ve sunulacak olan ve Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından Meclis’e sunulan rapor ve eki güncel fiyatlar piyasa araştırmalarına göre değerlendirildi.
Buna göre; Küçük Çay : 10 TL
Büyük Çay : 20 TL
Her Çeşit Soda : 20 TL
olarak belirlenmesine, satış listesinde yer alan ve diğer satışa sunulan ve sunulacak olan ürünlerin satış fiyatlarının %40 olarak artırılmasına, ürünlerin maliyetinde meydana gelebilecek ani fiyat değişimleri ve satış fiyatının alış fiyatının altına düşmesi durumunda yeni tarife düzenleninceye kadar Park İşletmesinden sorumlu olan Destek Hizmetleri Müdürlüğü’ne %20’ye kadar fiyat artış yetkisi verilmesine meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy çokluğu ile karar verildi.
GÜNDEMİN 7. MADDESİ:
Kararın Konusu: Belediyemize Ait Tahsisli İşyeri ve İşletmelerin Denetim Raporunun 28 ve 153.Maddeleri Gereğince Değerlendirilmesi.
Karar: Denetim Raporunun 28 ve 153. maddeleri gereğince belediyemize ait olan ve tahsis yapılan işyeri ve işletmelerin durumlarına ait birimlerce hazırlanarak meclise sunulan gerekçe raporu okundu.
Belediye Meclisi’nin 03.11.2015 tarih ve 100 sayılı ve 02.07.2029 tarih ve 65 Sayılı kararı ile Şavşat Kültür Turizm Deneği, Şavşat Ofroad Dağcılık ve Fotoğrafçılık Kulübü ve Şavşat Spor Kulübüne Turizm Ofisi olarak kullanılmak üzere tahsis edilen Belediye Pasajındaki 21-22-23 numaralı işyerlerinin;
Belediye Meclisinin 07.01.2020 tarih ve 7 Sayılı Kararı Gereği Şavşat Muhtarlar Derneğine tahsis edilen Belediye Pasajındaki 13 ve 14 numaralı işyerlerinin;
Belediye Meclisinin 03.11.2015 tarih ve 100 sayılı kararı ile Engelliler Derneğine tahsis edilen Belediye Pasajındaki 18-19 numaralı işyerleri;
Belediye Meclisi’nin 09.07.2021 tarih ve 61 sayılı kararı ile S.S. Şavşat Tarımsal Kalkınma Kooperatifine tahsis edilen Yöresel Ürünler İşleme ve Depolama ve Paketleme Tesisinin tahsis durumlarına ait Denetim Raporunun 28 ve 153. Maddeleri gereğince yapılan değerlendirilmesi sonucunda;
Belirtilen tahsislerin kaldırılmasına ve işyerlerinin ve yöresel ürünler tesisinin yeniden işyeri ve işletme vasfında 2886 Sayılı Kanun gereğince kiralama ihalelerinin yapılmasına meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Zabıta Amirliği’nin -T- Plaka Devir Ücretleri ve Toplu Taşıma Araçlarının Ruhsatlandırmaları İçin Gelir Tarifesi belirlenmesine Ait Raporları.
Karar: Zabıta Amirliği’nin –T– Plaka Devir Ücretleri ve Toplu Taşıma Araçları Ruhsatlandırmaları için gelir tarifesi belirlenmesine ait gerekçe raporları okundu. Yürürlükte olan Belediyemiz Ticare Taksi,dolmuş,Minibüs,Öğrenci ve Personel Servisi Araçları Yönetmeliği’nin Uyulması gereken kurallar başlıklı 15 Maddesinde” Yönetmelik kapsamına alınan toplu taşıma araçları çalışma ruhsatı almadan çalıştırılamaz” denildiğinden ve 2025 Yılı gelir tarifelerine –T- plaka devir ücreti konulmadığından Belediye meclisimiz tarafından raporda belirtilen her iki konu ayrı ayrı görüşüldü.
Yapılan değerlendirme sonucunda; Belediye Meclisi’nin 01.11.2024 tarih ve 50 sayılı kararı ile 2025 Yılında uygulanmak üzere belirlenen gelir tarifeleri ve ücrete tabi gelirlere ilave edilmek üzere ;
olarak belirlenmesine ve 01.01.2025 tarihinden itibaren diğer gelir tarifeleri ve ücrete tabi konular ile birlikte uygulamaya konulmasına meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Mithat ALTUN ve Hissedarlarının Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143 Parsel İle Çevresini Kapsayan Taşınmazlarda İmar Planı Tadilatı Yapılması Talepleri.
Karar: Mithat ALTUN ve Hissedarlarına ait Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143 Parsel İle Çevresini Kapsayan Taşınmazlarda İmar Planı Tadilatı yapılmasına ait 03.01.2024 tarih ve 7 sayılı dilekçeleri, Şehir ve Bölge Plancısı tarafından hazırlanan tadilat planları ve İmar Müdürlüğü tarafından tadilat planları ile birlikte Meclis’e sunulan rapor okundu ve eki tadilat planları incelemeye alındı.
Mithat ALTUN ve hissedarlarına ait Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143 Parsel ve çevresini kapsayan İmar Planı Tadilat Talepleri, tadilat planları ve plana ekli açıklama raporların değerlendirilmesi sonucunda; 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 21 ve 24. Maddeleri gereğince talep edilen tadilat planı ve raporlarının incelenmek ve raporlanmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesine ve Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü görüşlerine sunulmasına, talebin İmar Komisyonu ve Çevre Şehircilik İklim Değişikliği İl Müdürlüğü raporları doğrultusunda Şubat Ayı Meclis Toplantısında görüşülmesine, meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Belediye Meclisinin 2025 Yılı Nisan Ayı Toplantısının 2. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 56. Maddesi Gereğince 2024 Yılı Faaliyet Raporunun Görüşülmesi.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 56.Maddesi ve Kamu Mali Yönetimi Kontrol Kanunu’nun 41. Maddesi gereğince hazırlanan ve Meclis’e sunularak 07.04.2025 tarihinde saat 09:30'da yapılan Nisan Ayı Olağan toplantısının 1. Birleşiminde görüşülerek 10.04.2025 tarihinde ve saat 16:00’da 2. Birleşim toplantı da görüşülmek üzere incelenmek üzere ertelenen 2024 Yılı Faaliyet Raporu 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 19. Maddesi gereğince Meclis 1.Başkan Vekili Hafız YILMAZ Başkanlığında görüşmeye açıldı.
Meclis 1. Başkan Vekili Hafız YILMAZ’ın 2024 Yılı Faaliyet Raporuna ait meclis üyelerinden almış olduğu görüş öneri ve açıklamaların meclisimiz tarafından yapılan müzakereleri sonucunda,
Meclis Birinci Başkan Vekili Hafız YILMAZ 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 56. Maddesi ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 41. maddesinde gereğince hazırlanarak meclise sunulan 2024 Yılı Faaliyet Raporunu oylamaya sundu. 2024 Yılı Faaliyet raporu CHP gurubunun red oylarına karşı, diğer meclis üyelerinin tamamının uygun görüşleri ile yapılan oylama sonucunda oy çokluğu ile kabul edildi.
Belediye Meclisinin 2025 yılı Şubat Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: Belediyemizin 2025 Yılı Çalışma Programının Görüşülmesi
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 18. Maddesi gereğince hazırlanarak Belediye Encümeni’nde görüşülen ve Meclisin bilgisine sunulan 2025 yılı Çalışma Programı Encümen’den Meclis’e gelen şekliyle madde madde okundu. İlçenin gelişmesi ve hizmet ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanarak Encümene ve Meclise sunulan 2025 Yılı Çalışma Programında kayıt altına alınan yatırım hizmetlerinin meclis üyeleri tarafından yapılan müzakereleri sonrası Meclis Başkanı tarafından ad okunmak suretiyle oylamaya sunuldu. Yapılan oylama sonucunda; Yeniköy, Armutlu ve Söğütlü Mahallelerinde 2025 Yılında yapılması planlanan ve çalışma programına 50 madde olarak alınan yatırımların öncelik sorasına göre bütçe imkanları doğrultusunda hizmete dönüştürülmesine ve çalışma programının kabul edilmesine oy birliği ile karar verildi.
2025 YILI ÇALIŞMA PROGRAMI
Kararın Konusu: Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143 Parsel ve Çevresini Kapsayan Taşınmazların İmar Plan Tadilatı Yapılmasına Ait İmar Komisyonu Raporlarının Değerlendirilmesi.
Karar: Belediye Meclisi’nin Ocak Ayı toplantısında görüşülerek İmar Komisyonuna ve görüş için Artvin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne havale edilen Söğütlü Mahallesi 207 Ada ve çevresinin kapsayan imar Planı tadilat talebine ait İmar Komisyonu, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü raporları ile Artvin Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü’nün 07.01.2025 tarih ve 6089 sayılı yazımıza cevaben Belediyemize göndermiş oldukları 27.01.2025 tarih ve 11579749 sayılı yazıları Meclis Başkanı tarafından üyelerin görüşlerine sunuldu, raporlar ve yazı ayrı ayrı okundu.Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143,141,136,135,140,137,134,139,138,133 ve 144 nolu parselleri kapsayan İmar Planı değişikliğinin 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 18,21 ve 24. Maddeleri gereğince yapılan müzakereleri sonucunda ve Meclise sunulan raporlar ve Artvin Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yazıları doğrultusunda kabul edilmesine ve İmar Kanunu’nun 8/b maddesi gereğince gerekli ilanlar yapıldıktan sonra uygulamaya konulmasına oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Belediyemizin Cari Harcamalarında Kullanılmak Üzere İller Bankası’ndan Nakdi ve Gayri Nakdi Kredi Kullanılması ve Belediye Başkanına Yetki Verilmesi
Karar: Belediyemizin cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankasından veya diğer bankalardan nakdi ve gayri nakdi kredi kullanılması ve Belediye Başkanına yetki verilmesi konusu görüşmeye açıldı ve Meclis Başkanı kredi ihtiyacına ait açıklamalarda bulundu.
Yapılan müzekereler sonucunda; Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’ın teklifi olan, Belediyemizin piyasa borçları, personel giderleri ve diğer cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankası Kaynaklarından 30.000.000,00TL. miktarında nakdi ve gayri nakdi kredi kullanımı ile ilgili CHP gurubunun kredi faizinden dolayı gurup üyeleri olarak belirttikleri red oylarına karşı, diğer meclis üyelerinin tamamının kredi kullanımına ait uygun görüşleri ile yapılan oylama sonucunda; Belediyemizin piyasa borçları, personel giderleri ve diğer cari harcamalarında kullanılmak üzere ihtiyacı olan 30.000.000,00TL. nakdi ve gayri nakdi kredinin İller Bankası veya diğer bankalardan kullanımına ait tüm yetkilerin Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’a verilmesine oy çokluğu ile karar verildi.
Kararın Konusu: İlçemizin Gelenek Görenek ve Kültürünün Yaşatılması Bakımından Coğrafi İşaret Çalışmalarının Başlatılması.
Karar: Meclis Başkanı gündem maddesine ait yapmış olduğu açıklamada İlçenin turizm açısından gelişmesi ve tanınırlığının artması tescilli ürünlerin sayısının çoğalmasına, coğrafi işaretlendirme ve geleneksel ürünlerin korunması ve gelecek kuşakları aktarılmasına bağlıdır. İlçemizle özdeşleşen geleneksel ürünlerin coğrafi işaretle tescillenmesi ve kültürümüzün devam ettirilmesi bakımından coğrafi işaretleri önemli buluyorum ve teklifimi görüşlerinize sunuyorum dedi ve tescillenmesi gereken ürünlerden örnekler verdi. Meclisimizce yapılan müzakereler sonucunda; İlçemizin Zengin ve köklü mutfağı ile ve el sanatları kültürünün ilçenin ekonomik açısından faydası düşünülerek, geçmişten günümüze kadar aktarılan kültürel değeri olan ürünlerinin coğrafi işaretlerinin alınması için gerekli olan kurum, kuruluşlar ve kişilerle gerekli sözleşmelerin yapılması, ürünlerin bilimsel verileri için laboratuvar analizlerinin yaptırılması, ürünlerin tanıtımları için festival, etkinlik, atölyeler düzenlenmesi, bu konuda gerekli işlemlerin başlatılması ve yürütülmesi konusunda Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’a yetki verilmesine ve belirtilen çalışmalar için gerekli harcamaların belediye bütçesinden karşılanmasına oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Ülkü Ulusoy Kadın Yaşam Merkezi’nin Üretim Faaliyetleri Kapsamında Değerlendirilmesi
Karar: Meclis Başkanının gündem maddesi hakkında yapmış olduğu açıklamada:
Sağolsun Ülkü Teyzemiz İlçemize çok değerli bir bina kazandırmıştır. Kendisini Ankara’da bulunan evinde ziyaret ederek ilçemiz adına minnet duygularımı ilettim. Ülkü Teyzemiz binayı ilçenin menfaatleri doğrultusunda istediğimiz gibi kullanabileceğimizi ifade etti. Bu nedenle Ülkü Ulusoy Kadın Yaşam ve Eğitim Merkezi olarak yapılan ve belediyemize bağışlanan binayı en iyi şekilde değerlendirmek bizim görevimizdir. Binanın sürdürülebilir bir gelişmeyle aktif olarak, yapım amacına uygun olarak kullanılması istihdama, ilçe ekonomisine ve toplumsal dayanışma ve birliğe katkı sağlayacaktır.Binanın üretim faaliyetlerinde değerlendirilmesi yönünde görüşmeler başlatmış bulunuyoruz. Bu doğrultuda, teklifimi görüşlerinize sunuyorum dedi.
Meclis Başkanı tarafından belirtilen görüş ve tekliflerin Meclisimiz tarafından değerlendirilmesi ve yapılan müzakereleri sonucunda; Binanın üretim faaliyetlerinde kullanılması bakımından kurum, kuruluşlar ve kişilerle gerekli görüşmelerin ve sözleşmelerin yapılması, bu konuda gerekli işlemlerin başlatılması ve yürütülmesi konusunda Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’a genel yetki verilmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Belediyemizin Gelir Tarifeleri ve Ücrete Tabi Diğer Gelirlerine Ait Değerlendirme Yapılması
Karar: Meclis Başkanı gündem maddesi hakkında yapmış olduğu bilgilendirmede: Belediyemizin ekonomik durumu ve diğer ilçelerde uygulanan gelir tarifeleri ve ücrete tabi gelirler göz önüne alındığında güncelleme yapılması gerektiği gündeme gelmiştir. Bu nedenle diğer belediyelerde uygulanmakta olan gelir tarifelerinin Belediyemiz Bütçesi Yönünden incelenmesi doğru olacaktır, dolayısı ile detaylı bir çalışma yapılması bakımından komisyon çalışmasına ihtiyaç vardır bu yönde teklifimi görüşlerinize sunuyorum dedi.
Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler ve öneriler sonucunda Meclis üyelerinden Taner TEMİZ, Erdoğan YAZAR ve Serpil YOKUŞ’un Komisyon Üyesi olarak seçilmelerine ve seçilen komisyon üyeleri ile birlikte Mali Hizmetler Müdürlüğü, Gelirler Müdürlüğü, İmar Müdürlüğü, İtfaiye Amirliği ve Zabıta Amirliği tarafından incelemelerin yapılmasına, çalışma sonuçlarının ve gelir tarifesi tekliflerinin Mart Ayı Meclis toplantısında görüşülmek üzere rapora bağlanmasına ve meclise sunulmasına oy birliği ile karar verildi.
Belediye Meclisinin 2025 yılı Nisan Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 56. Maddesi Gereğince 2024 Yılı Faaliyet Raporunun Görüşülmesi
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 56. Maddesi gereğince 2024 yılı Faaliyet Raporunun görüşülmesine geçilmeden önce Meclis ve Belediye Başkanı 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 19.Maddesi gereğince toplantı başkanlığını yapmak üzere Meclis 1.Başkan Vekili Hafız YILMAZ’ı davet etti ve faaliyet raporunun görüşülmesine geçildi.Hazırlanan faaliyet raporu okundu. Üyelerden Onur ÇELİK söz istedi. Kendisine verilen söz sonucu, faaliyet raporunun incelenerek görüşülmesinin doğru olacağı görüşündeyim ve teklifimin meclisimizce değerlendirilmesini ve ileri bir tarihte 2. Birleşim toplantı yapılmasını öneriyorum dedi. Onur ÇELİK’in teklifini Meclis 1. Başkan Vekili Hafız YILMAZ oylamaya sundu. Yapılan oylama sonucunda ortak görüş birliği ile 2024 Yılı Faaliyet Raporunun 10.04.2024 tarihinde saat 16.00’da 2. Birleşim toplantı yapılarak yapılacak incelemeler sonucu görüşülmesine oy birliği ile karar verildi
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 25. Maddesi Gereğince 2024 Yılı Denetim Komisyonu Raporlarının Görüşülmesi.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 25. Maddesi gereğince 2025 Yılı Ocak Ayı toplantısında seçilen ve üyelerden Oktay YILMAZ, M.Ali BABA ve Onur ÇELİK’ten oluşan Denetim Komisyonu tarafından hazırlanan ve meclis’e sunulan rapor Komisyon Üyesi M.Ali BABA tarafından okundu.Kamu Mali Yönetimi Kontrol Kanunu’nun 41. Maddesi ve 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 25.maddesi gereğince hazırlanan ve mecliste okunan rapor ile ilgili Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda, Denetim Komisyonu raporunda her hangi bir suç unsuruna rastlanmadığı görüş birliğine varılarak Denetim Komisyonu raporunun sonuç ve tavsiyeler bölümünde yer alan bütün konularda ilgili birimler tarafından gerekli düzeltmelerin yapılarak, belediye alacaklarının takip ve tahsilatının düzenli olarak yürütülmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 33. Maddesi gereğince Encümen Üyesi Seçimi Yapılması.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 33. Maddesi gereğince Encümen Üyesi seçimine geçilmeden önce Meclis Başkanı üyelere Encümen Üyesi Seçimine ait öneri ve isteklerini sordu. Önerilerin açıklanmasından sonra hazırlanan mühürlü zarflar ve kağıtlar üyelere dağıtıldı ve gizli oylamaya geçildi. Katip üyeler tarafından yapılan oy sayımı sonucu 1 (bir) yıl süreyle Encümen üyeliği yapmak üzere Serpil YOKUŞ ve Oktay YILMAZ’ın seçildikleri açıklandı ve seçim oy birliği ile kabul edildi.
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 24. Maddesi Gereğince İhtisas Komisyonlarına Üye Seçimi.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 24. Maddesi gereğince İhtisas Komisyonu Üyelerinin Seçimine geçilmeden önce Mecliste grubu bulunan siyasi partiler İmar Komisyonu üyeliği için adaylarını açıkladılar. Komisyonun 3 üyeden oluşmasının uygun olacağına karar verildi. İmar Komisyonu üyeliği için Adalet ve Kalkınma Partisi Hafız YILMAZ ve M.Ali BABA’yı, Cumhuriyet Halk Partisi Taner TEMİZ ‘i aday gösterdiler. Açık oylama yapıldı. Oylama sonucunda: 1 yıl süreyle görev yapmak üzere İmar Komisyonu üyeliğine Hafız YILMAZ M.Ali BABA ve Taner TEMİZ ‘in seçilmelerine oy birliği karar verildi. Plan ve Bütçe Komisyonu Üyeliği seçimlerine geçildi. Mecliste grubu bulunan siyasi partiler Plan ve Bütçe Komisyonu üyeliği için aday isimlerini açıkladı. Adalet ve Kalkınma Partisi Serpil YOKUŞ ve Erdoğan YAZAR’ı , Cumhuriyet Halk Partisi ise Onur ÇELİK’i önerdiler. Açık oylama yapıldı. Oylama sonucunda Plan ve Bütçe Komisyonu üyeliği için 1 (bir) yıl süreyle görev yapmak üzere Serpil YOKUŞ, Erdoğan YAZAR ve Onur ÇELİK’in seçilmelerine oy birliği ile karar verildi
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 20. Maddesi Gereğince Meclisin Tatil Ayı ve Toplantı Gününün Belirlenmesi.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 20. Maddesi gereğince Meclisin Tatil ayı ve Toplantı gününün belirlenmesi konusu görüşmeye açıldı .Meclis Başkanı Durmuş AYDİN üyelerden teklif ve önerilerini aldı. Önerilerin Meclisimiz tarafından yapılan müzakereleri sonucunda; Meclis’in tatil ayının Ağustos ayı, toplantı gününün ise her ayın ilk ayı Salı günü saat 10.00’da yapılmasına ve meclis toplantı takviminin bu doğrultuda düzenlenmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Kadastro Müdürlüğü’nün Yeniköy Mahallesi 2B Çalışmaları Kapsamında Görev Alacak Bilirkişi Seçimine Ait Yazıları.
Karar: Artvin Kadastro Müdürlüğü'nün Yeniköy Mahallesi 2B çalışmaları kapsamında Yeniköy mahallesi 2B Çalışmaları Bilirkişi seçimi konulu 19.03.2025 tarih ve 15924312 sayılı yazıları okundu. Kadastro Müdürlüğü yazılarında: Şavşat Yeniköy Mahallesinde 26.03.2025 tarihinden itibaren 3402 Sayılı Kadastro Kanunu Hükümleri gereğince Ek-16 kadastro çalışmalarına başlanacaktır. Seçimin Belediye Meclisince salt çoğunlukla, çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantıda bulunanların çoğunluğu ile 6 adet bilirkişi seçilmesi ve seçim sonuçlarının meclis kararında belirtilmesi, ayrıca seçilecek kişilerin çalışma alanında bulunan taşınmaz malların geometrik ve hukuki durumlarını bilen kimselerden olması ve yazıda belirtilen şartları taşıması, bilirkişi seçimine ait kararın müdürlüğümüze gönderilmesi arz olunur denilmesi üzerine talep konusu bilirkişi seçimi konusu görüşmeye açıldı.
Yazıda belirtilen şartları taşıyan ve bilirkişilik yapabilecek kişilerin arasında yapılan değerlendirme ve müzakereler sonucunda 3402 Sayılı Kadastro Kanunu Hükümleri Gereğince Ek-16 kadastro Çalışmaları için Bilirkişi olarak:
Belediye Meclisinin 2025 Yılı Mayıs Ayı Toplantısının 2. birleşiminin 1. oturumudur
Kararın Konusu: Yeniköy Mahallesi Eski Hastane alanı Dr.İsrafil Kışla Parkının Ticaret ve Konut Alanına dönüştürülmesine ait imar planı değişikliğinin görüşülmesi.
Karar: 06.05.2025 tarihinde yapılan Mayıs Ayı Olağan Meclis toplantısında görüşülerek İmar Komisyonu’na havale edilen Yeniköy Mahallesi Eski Hastane alanı Dr.İsrafil KIŞLA Parkının Ticaret ve Konut Alanına Dönüştürülmesi için İmar Planı Değişikliği yapılması konusuna ait İmar komisyonu tarafından hazırlanan ve meclise sunulan rapor okundu ve gündem maddesi konu görüşmeye açıldı.
Yeniköy Mahallesi 126 Ada 1 ve tescil harici (eski 126 Ada 2 Parsel) alanın “Tic+Konut” kullanımı, Emsal:5.00,Yençok:10 Kat olarak plan değişikliği yapılmasına ait Artvin Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğünün yazıları ekindeki plan değişikliğine ait 1/5000 ve 1/1000 ölçekli planlar ve plan açıklama raporları Belediyemiz İmar Komisyonu raporları ile birlikte incelemeye alındı.
İmar Planı değişikliği yapılmasına ait Meclis üyelerinden gelen teklifler ve Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda Meclis Başkanı plan değişikliğini oylamaya sundu. Oylama sonucunda Yeniköy Mahallesi 126 Ada 1 ve tescil harici (eski 126 Ada 2 Parsel) alanın “Tic+Konut” kullanımı, Emsal:5.00,Yençok:10 Kat olarak imar plan değişikliğinin Mekânsal Planlar Uygulama Yönetmeliği ve İmar Kanunu’nun 8. Maddesi kapsamında yapılmasına, karar onayından sonra askıya çıkartılmasına ve gerekli iş ve işlemlerin imar ve şehircilik müdürlüğü tarafından tamamlanmasına oy birliği ile karar verildi.
Belediye Meclisinin 2025 yılı Mart Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1.oturumudur
Kararın Konusu: Gelir Tarifeleri ve Ücrete Tabi Diğer Gelirlere Ait Komisyon Raporlarının görüşülmesi
Karar: Belediye Meclisi’nin Şubat Ayı toplantısında oluşturulan Gelir Tarifeleri değerlendirme ve güncelleme komisyonu tarafından hazırlanan ve meclis’e sunulan rapor okundu ve teklif edilen değerler incelendi. Komisyon ve Belediyemiz birimleri tarafından yapılan çalışmalar sonucunda kayıt altına alınan komisyonun gelir tarifesi teklifleri meclisimiz tarafından piyasa şartlarına ve belediyenin bütçe durumuna göre değerlendirildi. Meclis Başkanı komisyonun ve birimlerin gelir tarife tekliflerini oylamaya sundu. Üyelerden Fatih TURAN’ın karşı oyu sonucunda meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda Belediye Meclisi’nin 01.11.2024 tarih ve 50 Sayılı kararı gereği 2025 yılında uygulanmak üzere belirlenen gelir tarifeleri ve ücrete tabi gelirlerde komisyon teklifleri doğrultusunda ve aşağıda belirtildiği gibi güncelleme ve ilavelerin yapılmasına ve karar tarihinden geçerli olmak üzere uygulanmasına mevcudiyetin oy çokluğu ile karar verildi.
Kararın Konusu: Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün Aktarma Yapılmasına Ait Raporları.
Karar: Mali Hizmetler Müdürlüğü tarafından hazırlanarak Meclis’e sunulan aktarma yapılmasına ait rapor okundu ve Meclis Başkanı gündem maddesi hakkında açıklamalarda bulundu. Raporda belirtilen rakamsal değerler incelendi. Huzurda hazır bulunan Mali Hizmetler Müdürlüğünden hangi programlara neden aktarma yapma ihtiyacı doğduğu konusunda bilgi alındı. Mali Hizmetler Müdürü yapmış olduğu açıklamalarda; Sokak Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında barınak harcamalarında, Eğitim yardımı harcamalarında ve Defin hizmetleri harcamalarında kullanılmak üzere gerek kanun gereği ve gerekse ödenek noksanlığı olduğundan aktarma yapılması ihtiyacı doğduğunu söyledi ve aktarma teklifi bütçe durumuna göre değerlendirildi. 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 18-b maddesi ve Bütçe Muhasebe Usul Yönetmeliği’nin 36.Maddesi gereğince birimler bazında fazla olan ödeneklerden, noksan olan ödeneklere Mali Hizmetler Müdürlüğünün raporunda kayıt altına alınan ve meclise sunulan rakamsal değerler üzerinden aktarma yapılmasına meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda mevcudiyetin oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Çevre Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü’nün Çevre Geliri Karşılığı Ekskavatör Yardımı Yapılmasına Ait Yazıları.
Karar: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından Ekskavatör İş Makinası Yardımı ve Belediye Başkanının yetkilendirilmesine ait Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü’nün 03.03.2025 tarih ve 11862285 Sayılı yazıları okundu ve konu görüşmeye açıldı. Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda; Çevre kirliliğinin giderilmesi, çevrenin korunması, iyileştirilmesi ve temizlenmesinde kullanılmak üzere acilen ekskavatör”e ihtiyaç duyulmaktadır.Mali imkanlarımızın yetersizliği sebebiyle temin edilemeyen ekskavatör satın alınabilmesi için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan, Bakanlığın uygun gördüğü miktarda yardım talebinde bulunulmasına, Belediyemiz adına yardımla ilgili konularda Belediye Başkanı Durmuş AYDIN‘a yetki verilmesine, yardımın tarafımıza tahsisi yapıldığı takdirde, Belediye Başkanı veya görevlendireceği bir yetkili tarafından teslim alınmasına, alınan yardımın maksadı doğrultusunda kullanılmasına, yardımla ilgili Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı‘na verilen taahhütname hükümlerinin yerine getirilmesine ve Bakanlıkça istenen bütün bilgi ve belgelerin gönderilmesine oy birliği ile karar verilmiştir.