Belediye Meclisinin 2025 Yılı Ocak Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 25. Maddesi Gereğince Denetim Komisyonu Üyelerinin Seçimi.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanununun 25. Maddesi ve Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği’nin 22 ve 23. maddeleri gereğince Belediyemizin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemlerinin denetimi için seçilmesi gereken Denetim Komisyonu seçimine ait hazırlanan mühürlü zarflar ve kağıtlar üyelere dağıtıldı. Mecliste grubu bulunan siyasi partiler oy dağılımına göre adaylarını gösterdiler ve gizli oylamaya geçildi. Yapılan Seçim sonuçlarına göre Denetim Komisyonu üyeliği için Oktay YILMAZ, M.Ali BABA ve Onur ÇELİK’in seçildikleri açıklandı ve yapılan müzakereler sonucunda seçim oy birliği ile kabul edildi.
Kararın Konusu: 2025 Yılı Kültür ve Sanat Festivalinin Uluslararası Düzeyde Yapılması, Tasarruf Genelgesi Kapsamında Bakanlıktan İzin Alınması ve Tarihinin Belirlenmesi.
Karar: İlçemizde 32 yıldır geleneksel olarak yapılmakta olan Şavşat Kültür ve Sanat Festivali’nin Uluslararası Cittaslow Birliği Üyeliğimiz, Cittaslow kriterleri ve ilçenin turizmi ve ekonomik açıdan gelişmesine faydaları dikkate alınarak, uluslararası düzeyde daha etkin ve verimli olarak yapılmasına, 2025 Yılı 32. Uluslararası Kültür ve Sanat Festivali’nin Ülkemiz ve İl dışında yaşayan gurbetçilerin ilçemizde tatilde bulunduğu zamana denk gelen 25-26-27 Temmuz 2025 tarihlerinde yapılmasına, Festival organizasyonu için komite oluşturulmasına ve çalışmaların uluslararası düzeyde başlatılmasına, Uluslararası Şavşat Kültür ve Sanat Festivali giderlerinde kullanılmak üzere Kültür ve Turizm Bakanlığından maddi yardım talebinde, Cumhurbaşkanlığı’nın 2024/7 Sayılı genelgelerinde belirtilen hükümler hilafına ortaya çıkabilecek zorunlu ihtiyaçların karşılanabilmesi bakımından ise Çevre şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından izin alınmasına, Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Zabıta ve İtfaiye Memurlarının 2025 Yılı Fazla Mesai Ücretlerinin Belirlenmesine Ait Gerekçe Raporu.
Karar: 2025 yılında Zabıta ve İtfaiye Memurlarına ödenecek olan fazla mesai ücretlerinin belirlenmesine ait gerekçe raporu okundu. Bütçe Kanunu’nun “K” Cetveli ve Belediye Kanunu’nun 51. maddesi gereğince Belediye ve Bağlı kuruluşlarda görevlerinin niteliği gereği 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak görev yapan Zabıta ve İtfaiye Memurlarına (Destek Hizmeti Yürüten Personel hariç) Belediye Meclisi Kararı gereği tespit edilen tutar” fazla çalışma ücreti” olarak maktuen ödenir denildiğinden; Belediyemiz Zabıta ve İtfaiye Memurlarına 2025 yılında ödenmek üzere Maliye Bakanlığı tarafından ilçe nüfusumuza göre belirlenen 1.689,00 TL fazla mesai ücretinin 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa Tabi olarak görev yapan Zabıta ve İtfaiye Memurlarına maktuen ödenmesine meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 32. Maddesi Gereğince Huzur Haklarının Belirlenmesine Ait Gerekçe Raporu.
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 32. Maddesi Gereğince Meclis Başkan ve Üyelerine Meclis ve Komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için ödenecek huzur hakları tutarının belirlenmesine ait gerekçe raporu okundu. 5393 sayılı Belediye Kanunun 32 inci maddesi gereğince meclis başkan ve üyelerine, meclis ve komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için ödenecek huzur hakkı tutarının bu Kanunun 39 uncu maddesi uyarınca belediye başkanına ödenmekte olan aylık brüt ödeneğin günlük tutarının üçte birini geçmemek üzere meclis tarafından belirlenmesi ve yine aynı kanunun 49'uncu maddesi uyarınca; belediye meclis üyeleri arasından belediye başkan yardımcısı olarak görevlendirilen meclis üyelerine, belediye başkanına verilen ödeneğin 2/3’ünü aşmamak üzere belediye meclisi tarafından belirlenecek aylık ödenek verilmesi gerektiğinden; Kanun hükmü gereğince Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 39. ve 49. maddesinde belirtildiği oranlarda ödemelerin yapılmasına oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Mezarlıklar Müdürlüğü ve Gelirler Müdürlüğü Birimleri Görev ve Çalışma Esasları Yönetmeliklerinin Görüşülmesi.
Karar: Belediye Meclisinin 03.12.2024 tarih ve 54 Sayılı Kararı gereği Belediyemizin hizmet ihtiyaçları doğrultusunda Norm Kadro İlke ve Standartları Hakkındaki Kanun ve Yönetmelikler kapsamında ihdasları ile atama ve görevlendirmeleri yapılan birim müdürlüklerinin Çalışma ve Görev Esasları Yönetmeliklerinin görüşülmesine ait hazırlanarak Meclis’e sunulan rapor ve eki yönetmelikler okunarak görüşüldü. 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15. Maddesinin (b) bendine istinaden hazırlanan ve Meclis’e sunulan Temizlik İşleri Müdürlüğü ile Gelirler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Esasları Yönetmelikleri Meclis’e sunulduğu şekliyle 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 15. ve 18. Maddeleri gereğince kabul edilerek 3011 Sayılı Kanun kapsamında Belediyemiz web sayfasında ve ilan tahtasında ilan edildikten sonra yürürlüğe konulmasına meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: İktisadi İşletme Kapsamında Belediye Parkı İşletmesinde Satışa Sunulan Ürünlerin Fiyatlandırılması.
Karar: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan alınan Bütçe İçi İşletme kurma izni ile İktisadi ve Sosyal Tesislerin İşletilmesi kapsamında Belediyemiz tarafından işletilmekte olan Belediye Parkı’nda halkın hizmetine sunulan ve sunulmakta olan içecek ve yiyeceklerin 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 97. Maddesi gereği harç ve katılım payı yapılamayacak konular dışında yer aldığından içecek ve yiyecek bedellerinin belirlenmesine ait Meclis Üyesi Oktay YILMAZ’ın tutanakta kayıt altına alınan şerhine karşılık diğer üyelerin uygun görüşü ile yapılan değerlendirmeler sonucunda;
Belediye Parkında satışa sunulan ve sunulacak olan ve Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından Meclis’e sunulan rapor ve eki güncel fiyatlar piyasa araştırmalarına göre değerlendirildi.
Buna göre; Küçük Çay : 10 TL
Büyük Çay : 20 TL
Her Çeşit Soda : 20 TL
olarak belirlenmesine, satış listesinde yer alan ve diğer satışa sunulan ve sunulacak olan ürünlerin satış fiyatlarının %40 olarak artırılmasına, ürünlerin maliyetinde meydana gelebilecek ani fiyat değişimleri ve satış fiyatının alış fiyatının altına düşmesi durumunda yeni tarife düzenleninceye kadar Park İşletmesinden sorumlu olan Destek Hizmetleri Müdürlüğü’ne %20’ye kadar fiyat artış yetkisi verilmesine meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy çokluğu ile karar verildi.
GÜNDEMİN 7. MADDESİ:
Kararın Konusu: Belediyemize Ait Tahsisli İşyeri ve İşletmelerin Denetim Raporunun 28 ve 153.Maddeleri Gereğince Değerlendirilmesi.
Karar: Denetim Raporunun 28 ve 153. maddeleri gereğince belediyemize ait olan ve tahsis yapılan işyeri ve işletmelerin durumlarına ait birimlerce hazırlanarak meclise sunulan gerekçe raporu okundu.
Belediye Meclisi’nin 03.11.2015 tarih ve 100 sayılı ve 02.07.2029 tarih ve 65 Sayılı kararı ile Şavşat Kültür Turizm Deneği, Şavşat Ofroad Dağcılık ve Fotoğrafçılık Kulübü ve Şavşat Spor Kulübüne Turizm Ofisi olarak kullanılmak üzere tahsis edilen Belediye Pasajındaki 21-22-23 numaralı işyerlerinin;
Belediye Meclisinin 07.01.2020 tarih ve 7 Sayılı Kararı Gereği Şavşat Muhtarlar Derneğine tahsis edilen Belediye Pasajındaki 13 ve 14 numaralı işyerlerinin;
Belediye Meclisinin 03.11.2015 tarih ve 100 sayılı kararı ile Engelliler Derneğine tahsis edilen Belediye Pasajındaki 18-19 numaralı işyerleri;
Belediye Meclisi’nin 09.07.2021 tarih ve 61 sayılı kararı ile S.S. Şavşat Tarımsal Kalkınma Kooperatifine tahsis edilen Yöresel Ürünler İşleme ve Depolama ve Paketleme Tesisinin tahsis durumlarına ait Denetim Raporunun 28 ve 153. Maddeleri gereğince yapılan değerlendirilmesi sonucunda;
Belirtilen tahsislerin kaldırılmasına ve işyerlerinin ve yöresel ürünler tesisinin yeniden işyeri ve işletme vasfında 2886 Sayılı Kanun gereğince kiralama ihalelerinin yapılmasına meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Zabıta Amirliği’nin -T- Plaka Devir Ücretleri ve Toplu Taşıma Araçlarının Ruhsatlandırmaları İçin Gelir Tarifesi belirlenmesine Ait Raporları.
Karar: Zabıta Amirliği’nin –T– Plaka Devir Ücretleri ve Toplu Taşıma Araçları Ruhsatlandırmaları için gelir tarifesi belirlenmesine ait gerekçe raporları okundu. Yürürlükte olan Belediyemiz Ticare Taksi,dolmuş,Minibüs,Öğrenci ve Personel Servisi Araçları Yönetmeliği’nin Uyulması gereken kurallar başlıklı 15 Maddesinde” Yönetmelik kapsamına alınan toplu taşıma araçları çalışma ruhsatı almadan çalıştırılamaz” denildiğinden ve 2025 Yılı gelir tarifelerine –T- plaka devir ücreti konulmadığından Belediye meclisimiz tarafından raporda belirtilen her iki konu ayrı ayrı görüşüldü.
Yapılan değerlendirme sonucunda; Belediye Meclisi’nin 01.11.2024 tarih ve 50 sayılı kararı ile 2025 Yılında uygulanmak üzere belirlenen gelir tarifeleri ve ücrete tabi gelirlere ilave edilmek üzere ;
olarak belirlenmesine ve 01.01.2025 tarihinden itibaren diğer gelir tarifeleri ve ücrete tabi konular ile birlikte uygulamaya konulmasına meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Mithat ALTUN ve Hissedarlarının Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143 Parsel İle Çevresini Kapsayan Taşınmazlarda İmar Planı Tadilatı Yapılması Talepleri.
Karar: Mithat ALTUN ve Hissedarlarına ait Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143 Parsel İle Çevresini Kapsayan Taşınmazlarda İmar Planı Tadilatı yapılmasına ait 03.01.2024 tarih ve 7 sayılı dilekçeleri, Şehir ve Bölge Plancısı tarafından hazırlanan tadilat planları ve İmar Müdürlüğü tarafından tadilat planları ile birlikte Meclis’e sunulan rapor okundu ve eki tadilat planları incelemeye alındı.
Mithat ALTUN ve hissedarlarına ait Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143 Parsel ve çevresini kapsayan İmar Planı Tadilat Talepleri, tadilat planları ve plana ekli açıklama raporların değerlendirilmesi sonucunda; 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 21 ve 24. Maddeleri gereğince talep edilen tadilat planı ve raporlarının incelenmek ve raporlanmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesine ve Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü görüşlerine sunulmasına, talebin İmar Komisyonu ve Çevre Şehircilik İklim Değişikliği İl Müdürlüğü raporları doğrultusunda Şubat Ayı Meclis Toplantısında görüşülmesine, meclisimiz tarafından yapılan müzakereler sonucunda oy birliği ile karar verildi.
Belediye Meclisinin 2025 yılı Şubat Ayı Toplantısının 1. birleşiminin 1. oturumudur.
Kararın Konusu: Belediyemizin 2025 Yılı Çalışma Programının Görüşülmesi
Karar: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 18. Maddesi gereğince hazırlanarak Belediye Encümeni’nde görüşülen ve Meclisin bilgisine sunulan 2025 yılı Çalışma Programı Encümen’den Meclis’e gelen şekliyle madde madde okundu. İlçenin gelişmesi ve hizmet ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanarak Encümene ve Meclise sunulan 2025 Yılı Çalışma Programında kayıt altına alınan yatırım hizmetlerinin meclis üyeleri tarafından yapılan müzakereleri sonrası Meclis Başkanı tarafından ad okunmak suretiyle oylamaya sunuldu. Yapılan oylama sonucunda; Yeniköy, Armutlu ve Söğütlü Mahallelerinde 2025 Yılında yapılması planlanan ve çalışma programına 50 madde olarak alınan yatırımların öncelik sorasına göre bütçe imkanları doğrultusunda hizmete dönüştürülmesine ve çalışma programının kabul edilmesine oy birliği ile karar verildi.
2025 YILI ÇALIŞMA PROGRAMI
Kararın Konusu: Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143 Parsel ve Çevresini Kapsayan Taşınmazların İmar Plan Tadilatı Yapılmasına Ait İmar Komisyonu Raporlarının Değerlendirilmesi.
Karar: Belediye Meclisi’nin Ocak Ayı toplantısında görüşülerek İmar Komisyonuna ve görüş için Artvin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne havale edilen Söğütlü Mahallesi 207 Ada ve çevresinin kapsayan imar Planı tadilat talebine ait İmar Komisyonu, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü raporları ile Artvin Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü’nün 07.01.2025 tarih ve 6089 sayılı yazımıza cevaben Belediyemize göndermiş oldukları 27.01.2025 tarih ve 11579749 sayılı yazıları Meclis Başkanı tarafından üyelerin görüşlerine sunuldu, raporlar ve yazı ayrı ayrı okundu.Söğütlü Mahallesi 207 Ada 143,141,136,135,140,137,134,139,138,133 ve 144 nolu parselleri kapsayan İmar Planı değişikliğinin 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 18,21 ve 24. Maddeleri gereğince yapılan müzakereleri sonucunda ve Meclise sunulan raporlar ve Artvin Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yazıları doğrultusunda kabul edilmesine ve İmar Kanunu’nun 8/b maddesi gereğince gerekli ilanlar yapıldıktan sonra uygulamaya konulmasına oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Belediyemizin Cari Harcamalarında Kullanılmak Üzere İller Bankası’ndan Nakdi ve Gayri Nakdi Kredi Kullanılması ve Belediye Başkanına Yetki Verilmesi
Karar: Belediyemizin cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankasından veya diğer bankalardan nakdi ve gayri nakdi kredi kullanılması ve Belediye Başkanına yetki verilmesi konusu görüşmeye açıldı ve Meclis Başkanı kredi ihtiyacına ait açıklamalarda bulundu.
Yapılan müzekereler sonucunda; Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’ın teklifi olan, Belediyemizin piyasa borçları, personel giderleri ve diğer cari harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankası Kaynaklarından 30.000.000,00TL. miktarında nakdi ve gayri nakdi kredi kullanımı ile ilgili CHP gurubunun kredi faizinden dolayı gurup üyeleri olarak belirttikleri red oylarına karşı, diğer meclis üyelerinin tamamının kredi kullanımına ait uygun görüşleri ile yapılan oylama sonucunda; Belediyemizin piyasa borçları, personel giderleri ve diğer cari harcamalarında kullanılmak üzere ihtiyacı olan 30.000.000,00TL. nakdi ve gayri nakdi kredinin İller Bankası veya diğer bankalardan kullanımına ait tüm yetkilerin Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’a verilmesine oy çokluğu ile karar verildi.
Kararın Konusu: İlçemizin Gelenek Görenek ve Kültürünün Yaşatılması Bakımından Coğrafi İşaret Çalışmalarının Başlatılması.
Karar: Meclis Başkanı gündem maddesine ait yapmış olduğu açıklamada İlçenin turizm açısından gelişmesi ve tanınırlığının artması tescilli ürünlerin sayısının çoğalmasına, coğrafi işaretlendirme ve geleneksel ürünlerin korunması ve gelecek kuşakları aktarılmasına bağlıdır. İlçemizle özdeşleşen geleneksel ürünlerin coğrafi işaretle tescillenmesi ve kültürümüzün devam ettirilmesi bakımından coğrafi işaretleri önemli buluyorum ve teklifimi görüşlerinize sunuyorum dedi ve tescillenmesi gereken ürünlerden örnekler verdi. Meclisimizce yapılan müzakereler sonucunda; İlçemizin Zengin ve köklü mutfağı ile ve el sanatları kültürünün ilçenin ekonomik açısından faydası düşünülerek, geçmişten günümüze kadar aktarılan kültürel değeri olan ürünlerinin coğrafi işaretlerinin alınması için gerekli olan kurum, kuruluşlar ve kişilerle gerekli sözleşmelerin yapılması, ürünlerin bilimsel verileri için laboratuvar analizlerinin yaptırılması, ürünlerin tanıtımları için festival, etkinlik, atölyeler düzenlenmesi, bu konuda gerekli işlemlerin başlatılması ve yürütülmesi konusunda Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’a yetki verilmesine ve belirtilen çalışmalar için gerekli harcamaların belediye bütçesinden karşılanmasına oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Ülkü Ulusoy Kadın Yaşam Merkezi’nin Üretim Faaliyetleri Kapsamında Değerlendirilmesi
Karar: Meclis Başkanının gündem maddesi hakkında yapmış olduğu açıklamada:
Sağolsun Ülkü Teyzemiz İlçemize çok değerli bir bina kazandırmıştır. Kendisini Ankara’da bulunan evinde ziyaret ederek ilçemiz adına minnet duygularımı ilettim. Ülkü Teyzemiz binayı ilçenin menfaatleri doğrultusunda istediğimiz gibi kullanabileceğimizi ifade etti. Bu nedenle Ülkü Ulusoy Kadın Yaşam ve Eğitim Merkezi olarak yapılan ve belediyemize bağışlanan binayı en iyi şekilde değerlendirmek bizim görevimizdir. Binanın sürdürülebilir bir gelişmeyle aktif olarak, yapım amacına uygun olarak kullanılması istihdama, ilçe ekonomisine ve toplumsal dayanışma ve birliğe katkı sağlayacaktır.Binanın üretim faaliyetlerinde değerlendirilmesi yönünde görüşmeler başlatmış bulunuyoruz. Bu doğrultuda, teklifimi görüşlerinize sunuyorum dedi.
Meclis Başkanı tarafından belirtilen görüş ve tekliflerin Meclisimiz tarafından değerlendirilmesi ve yapılan müzakereleri sonucunda; Binanın üretim faaliyetlerinde kullanılması bakımından kurum, kuruluşlar ve kişilerle gerekli görüşmelerin ve sözleşmelerin yapılması, bu konuda gerekli işlemlerin başlatılması ve yürütülmesi konusunda Belediye Başkanı Durmuş AYDIN’a genel yetki verilmesine oy birliği ile karar verildi.
Kararın Konusu: Belediyemizin Gelir Tarifeleri ve Ücrete Tabi Diğer Gelirlerine Ait Değerlendirme Yapılması
Karar: Meclis Başkanı gündem maddesi hakkında yapmış olduğu bilgilendirmede: Belediyemizin ekonomik durumu ve diğer ilçelerde uygulanan gelir tarifeleri ve ücrete tabi gelirler göz önüne alındığında güncelleme yapılması gerektiği gündeme gelmiştir. Bu nedenle diğer belediyelerde uygulanmakta olan gelir tarifelerinin Belediyemiz Bütçesi Yönünden incelenmesi doğru olacaktır, dolayısı ile detaylı bir çalışma yapılması bakımından komisyon çalışmasına ihtiyaç vardır bu yönde teklifimi görüşlerinize sunuyorum dedi.
Meclisimiz tarafından yapılan müzakereler ve öneriler sonucunda Meclis üyelerinden Taner TEMİZ, Erdoğan YAZAR ve Serpil YOKUŞ’un Komisyon Üyesi olarak seçilmelerine ve seçilen komisyon üyeleri ile birlikte Mali Hizmetler Müdürlüğü, Gelirler Müdürlüğü, İmar Müdürlüğü, İtfaiye Amirliği ve Zabıta Amirliği tarafından incelemelerin yapılmasına, çalışma sonuçlarının ve gelir tarifesi tekliflerinin Mart Ayı Meclis toplantısında görüşülmek üzere rapora bağlanmasına ve meclise sunulmasına oy birliği ile karar verildi.